Dag 1 - Om mig

2010-11-28 @ 22:51:56
Jaha, då var det dags för mig att börja med den här bloggtrenden då. Får väl se hur länge det håller!


FÖDELSE/SMÅ ÅREN

Jag föddes på Umeå BB 21 mars 1994, vet inte hur mycket jag vägde och hur lång jag var och orkar inte fråga mamsen men jag var i alla fall normal skulle jag tro haha. Bodde på Haga tills min äldsta lillebror Alexander föddes och då flyttade vi till lilla Bjurholm.
Minns inte så jättemycket från när jag var liten, min bästa vän var Nathalie. Minns när mamma sa att vi skulle hälsa på Nathalie och Felicia, herregud vad glad jag blev haha typ skrek och sprang runt. Jag och Nattiiis lekte dinosaurier och Harry Potter för det mesta, vem behöver barbies när man har grym fantasi liksom?

HÖGSTADIET

Jag gick på Castorskolan i Bjurholm, det gick ca 30 st i min klass om jag inte har fel? Jag hatade och älskade min klass. Vissa kunde jag inte ens kolla på och andra var/är så jävla underbara så det är inte sant, ni är bäst i hela världen och det vet ni hoppas jag

Jag var mycket med Sandra under sjuan, åttan och halva nian. Sen slutade vi snacka helt pga lite personliga saker, men det är väl löst nu. Vi är inte med varandra men kan snacka i alla fall och det är väl skönt. Men min allra bästa, finaste vän som jag hade så jääävla kul med under nian var Amanda. Minns du alla gånger vi åkte in till stan för att se på hockeypojkar, chilla på skolor, vara med killar osv? Haha helt sjukt vad många minnen jag har med dig hjärtat. Du är underbar.

I åttan blev jag fjortis haha, men vem har inte varit det?! Tror det var på vårterminen jag började med övermycket smink, löshår(men det började jag med eftersom mitt hår gick av när jag var utomlands), idomin, platinablont hår, raggade på hur många killar som helst och hade väl i stort sett världens sämsta självförtroende som dom flesta fjortisar har..? 
Gick verkligen ner huuur mycket som helst ett tag också, jag vet inte hur det gick till så kan inte svara på några frågor om det heller haha. Det bara hände :D

Vi höll på med mycket bus under dom här fyra åren(räknar in sexan också haha!) jag vet inte hur många mobbingmöten jag, Matilda och Erik har varit på helt ärligt, nu tänker ni säkert åh vilka töntar som måste tracka ner på andra för att må bra. SÅ VAR DET INTE. Eller ja visst jag kan väl ha sagt ett par elaka saker i mitt liv hehe, men enligt dom jag/vi "mobbade" så var det för att jag gav dom blickar.. haha.. snälla? Vart gick det fel liksom.

Erik och Matilda var mina bästa vänner under högstadiet, vi har varit med om så mycket och ni är fan i mig dom roligaste personerna i världen! Jag har skrattat så jag fått magrutor, faktiskt. Kommer aldrig glömma våra spårade franskalektioner när Erik satt uppe på skåpet medans vår lärare hade genomgång, när Jasmine och Matilda kaxade jävel med Ulla, när en viss person hade svettfläckar under armarna och vi lurade honom/henne att lyfta på armen HAHA.

Ett minne jag har från högstadiet är väl när vi var på klassresa i nian och åkte till Holmön. Det var jättemysigt så länge det varade haha. Vi åkte dit med båt, nästan alla grät för båten gungade. Vi kom fran till ön, gick till prästgården tror jag att det var, vilket tog sin lilla tid. När vi väl var framme så fick vi veta vilka vi skulle sova med osv, alltså ärligt  jag fattar inte hur våra lärare tänkte där haha vi kunde typ ha haft världens jävla party utan att dom brydde sig? Men det var NICE!
Jag, Matilda och Joel gick runt mitt i natten på äventyr, gick lite överallt och det var mysigt och sååå, dom flesta sprang väl runt lite överallt tror jag. Sen gick jag och en eller två tjejkompisar till killarnas rum där vi höll på, jag hade det mysigt med Erik (misstolka inte men.. det hände väl ett och annat hehe) och sen så fick jag den FANTASTISKA idéen att gå från deras rum till vårat via balkongen.. Det visade sig att det var två balkonger.. MEN det visste ju inte jag, trodde att det var en stor balkongjävel men icket, det var en brandstege i mitten. Då ramlar jag självklart ner, slår in benet i några skruvar som sliter upp tre feta jack i benet och jag fick armen mot kanten så där hade jag några skrapsår också, inte så allvarligt. När jag klättrat upp och hoppat in genom fönstret gör det förjävla ont men jag tänker mest bara på att mina nya leggings gick sönder.. haha snacka om störd i huvudet. Gick sedan in på toan och fick se några djupa hål i benet, inte så mysigt men vad gör man? Försökte ta mig till sängen men höll på att svimma flera gånger. Minns att Sandra skrek att jag var tvungen att sy och shit. Hela klassen fick se på när min idrottslärare plåstrade ihop mina ben haha, fyfan dumma var dom också. Sa massa elakt.. Bajsbarn.

Dagen efter vaknade jag av att det gjorde helvetes ont och att jag höll på att svimma några gånger, Matilda kom ner och såg mig ligga på golvet och ba: "Vad fan har du gjort nu då?" HAHA åh kommer aldrig glömma hennes min. 
Sedan fick jag skjuts av sjöräddningen till land(det var hur häftigt som helst!! Båten körde sjukt snabbt haha) och därifrån fick  jag åka ambulans till akuten, och höll på svimma där flera gånger, fick inte sy för infektionsrisken var för stor. Sen hände det bara massa tråkiga saker haha men kommer verkligen aldrig glömma den kvällen, 9/9-09 = min otursdag.

Jaaa annars så vet jag inte vad jag ska skriva om min högstadietid, blev tight med Jakob Dahlgen aka min bästa och finaste vän, och om jag ska sammanfatta den med tre ord blir det nog.. Pojkar, Vänner och Plugg. Typ!

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men jag saknar er så otroligt mycket!



GYMNASIET

Ja, började gymnasiet för tre månader sen eller vad kan det vara? Ja i alla fall så går jag Medieprogrammet på Midgård och jag trivs jätte jätte jääätte bra! As skön skola, världens bästa klass, sköna lärare, gott fika i kafeterian, har jävligt soft schema också. Haha vad mer kan man önska? Dock tycker jag att man inte känner någon utanför klassen typ. Känns lite tråkigt men samtidigt skönt, då kan man gå dit hur ful som helst, fast iofs, på Midgård får man ju vara som man är haha..

Nästa år får vi välja inriktning och jag kommer så klart välja Foto! Längtar sjuukt mycket till det, eftersom det är min favoritlektion på hela veckan. Kan inte säga så mycket mer om min gymnasietid, återkommer!

NUTID

Går som sagt gymnasiet, på fritiden hänger jag med mina kompisar och är mest med min älskling. Fotar, håller på med design, bloggar så klart, bor ensam i en etta på Haga. Kan bli rätt så ensamt men det löser sig alltid, det är faktiskt skönt att få vara ensam ibland. Dock inte hela tiden, men då kan man alltid vara med någon eller så. 
Trivs rätt så bra med allt som det är just nu, förutom stressen som gör att jag mår dåligt typ.. nästan jämt. Men det lugnar ner sig på helgerna och under loven känns livet ganska så perfekt. 



JÄVLAR vilket inlägg det blev, men nu känns det som att jag är igång med bloggningen igen. Skönt eller vad säger ni? Den människa som orkat läsa igenom detta ska fan få beröm. Kommenteraaaa meraaaaaa, och glöm inte att ni kan fråga mig vad som helst på bloggsvar.
Hörs sötnosar!

Kommentarer
Postat av: gabriella

läste allt!:)

2010-11-28 @ 23:00:28
URL: http://hgm.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag läste allt haha! :)

2010-11-28 @ 23:01:24
Postat av: johannnii

DAMN JENNY!!! Helvete vad snygg brud!

2010-11-28 @ 23:27:42
URL: http://johannnii.blogg.se/
Postat av: Matilda

Läste allt!

Helt sjuuukt.. Sitter med tårar i ögonen då jag läser om allt i högstadiet. :'( Alla våra jävla minnen.. <3



Love you!

2010-11-30 @ 08:42:57
URL: http://mtlda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0