Hy

2011-10-16 @ 22:49:56


Fick en kommentar som ville att jag skulle berätta hur jag sköter min hy så hade tänkt svara på det nu när jag ändå har tråkigt
:)

  • Tvätta alltid bort sminket innan du lägger dig.
  • Använd mineralfoundation!
  • Använd ansiktsmask/peeling 1-2 gånger i veckan.
  • Drick mycket vatten.
  • Ta inte i ansiktet när du tagit i något fett(dvs all slags mat)
  • Glöm inte att återfukta huden så den inte blir torr.
Och sedan så ville denna person ha tips om hur man får bort en finne snabbt, har inget speciellt tips för det. Brukar inte ha det problemet. Men man kan lägga in en sked(eller liknande) i frysen och låta den ligga där 5 min och sedan trycka den mot finnen. Då lägger sig svullnaden och den blir mindre i alla fall. Sedan är det bara att täcka över med concealer, easyyyy! 

Själv har jag det vääääldigt jobbigt med mörka ringar under ögonen. Någon som har tips om hur man får bort de? Nu får ni hjälpa mig!

Kommentarer
Postat av: martina

2011-10-16 @ 23:59:36
URL: http://martinac.webblogg.se/
Postat av: martina

jag har också väldigt mörka ringar under ögonen, och jag använder cover all mix från make up store, täcker hur bra som helst! om du inte har den är den verkligen värd att köpa!:)

2011-10-17 @ 00:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0