Redigering

2011-02-21 @ 12:50:33


(OBS! Redigeringen är jättedålig och snabbt gjord, och jag har
inget smink så det är därför jag ser ut som jag gör på bilden.)

Det var någon som frågade om hur jag redigerar mina bilder så tänkte visa det i ett inlägg.
Oftast tar man bilderna utan att man planerat hur dom ska se ut, detta brukar sluta med att man måste sitta i photoshop och ta bort massor som stör bilden. Så ett tips är ju att försöka rensa upp rummet, eller var du nu är för att få bilden snyggare och renare. Men om man inte har gjort det(läs: inte orkat) så är det bara att börja redigera. 
På det här bilden har jag tagit bort en lampa, en hårspray, lite av en garderob och nån bänk i bakgrunden(skriver igen: jag gjorde redigeringen snabbt så resultatet blev fail, men vill bara visa). Sen leker jag bara med nivåerna och kontrasten och till sist lägger jag på skärpa. Ändra bildens bredd så att den passar på bloggen/hemsidan/whatever, annars får bilden dålig skärpa.

Någon som fattade...? ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0